info@pestisitter.hu
foglalas@pestisitter.hu
+36 30 019 7004
+36 30 019 7005
Cégj.szám:02-09-085324
Adószám: 28769390-1-02
kirebizzalak@gmail.com
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEK
A jelen általános szerződési feltételek ( a továbbiakban: ÁSZF) rendelkezései a KireBízzalak Kft. (székhelye: 7621 Pécs, Megye utca 11. fsz.8) Cégjegyzék száma: 02-09-085324 adószáma: 28769390-1-02 email címe: patrizia.kovacs@gmail.com; továbbiakban: Üzemeltető) által üzemeltett www.pestisitter.hu fődomain alatt elérhető és a családtagok felügyeletével összefüggő szolgáltatást igénybe vevő szerződő felek (a továbbiakban: Család) valamint az Üzemeltetővel szerződéses kapcsolatban álló sitterek között fennálló kapcsolat feltételeit rendezi.
Székhely: 7621 Pécs, Megye utca 11. fsz.8
Cégjegyzékszám: 02-09-085324 vezetve a Pécsi Törvényszék mint Cégbíróságnál
Adószám: 28769390-1-02
Elektronikus kézbesítési cím: kirebizzalak@gmail.com
A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve: Baranya Megyei Békéltető Testület , (székhelyének postai címe: 7602 Pécs, Pf. 109.)
A Szolgáltatás regisztrált igénybevevője az lehet, aki:
A bejelentési kötelezettség teljesíthető elektronikusan az ONYA portálon keresztül vagy az országos telefonos ügyfélszolgálaton(185-ös szám) keresztül telefonon. A bejelentés papíron, postai úton vagy személyesen történő benyújtására nincs lehetőség. Annak érdekében, hogy a Családtag, mint foglalkoztató elektronikus úton bejelentést tegyen, ügyfélkapu hozzáféréssel kell rendelkeznie, melyhez előzetesen regisztráltatnia kell magát az ügyfélkapun. A hozzáférés létesítésével kapcsolatban a www.magyarorszag.hu honlapon szerezhető be információ. A Sitter telefonon történő bejelentése a 185-ös szám hívásával az országos telefonos ügyfélszolgálat útján történik. A bejelentéshez szükséges a Családtag adóazonosító jelének megadása. Az országos telefonos ügyfélszolgálat a bejelentést rögzíti, és a foglalkoztatót a bejelentés eredményéről egyidejűleg tájékoztatja. Az országos telefonos ügyfélszolgálat a bejelentett adatokat haladéktalanul továbbítja a NAV-hoz, és a bejelentett adatokat a bejelentést követő 5. év december 31-éig őrzi meg, azt követően törli azokat.
A Sitter bejelentését több hónapra előre is teljesíteni lehet. Ebben az esetben a bejelentés időszakánál meg kell jelölni a bejelentés időszakának a kezdetét és a végét. Amennyiben a bejelentési időszak végeként megjelölt hónap eltelik, de a foglalkoztatás tovább folytatódik, akkor a bejelentést meg kell ismételni a foglalkoztatás továbbfolytatásának időszakára vonatkozóan is. Havonta történő bejelentés esetén a háztartási munkára vonatkozóan teljesített bejelentés a bejelentés napját magában foglaló hónap utolsó napjáig terjedő időszakra vonatkozik. Ugyanazon foglalkoztatott következő hónapban történő ismételt foglalkoztatása esetén a bejelentést újra teljesíteni kell.
A NAV felé teljesített bejelentést módosítani és visszavonni is lehet a foglalkoztató vagy a háztartási alkalmazott adatainak téves közlése, illetve a munkavégzés meghiúsulása esetén, melyre a bejelentést követő 24 órán belül van lehetőség.
A bejelentés megtételére, módosítására és visszavonására elektronikus úton történt bejelentés esetén a 22T1043H jelű bejelentő és változás-bejelentő lap, illetve Ügyfélkapu hozzáféréssel használt ONYA portálon keresztüli bejelentés is szolgálhat. Ezt az elektronikus adatlapot számítógépen kell kitölteni, és az ügyfélkapun keresztül kell elküldeni a NAV részére. (ÁNYK rendszer) Az elektronikus adatlap kizárólag a NAV honlapjáról (http://www.nav.gov.hu) tölthető le. A telefonon történt bejelentés telefonos úton is módosítható. A NAV honlapján az adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért a Családtag saját felelőssége a szükséges adatlapok legfrissebb verzióinak használata.
A Családtagot az adóhatósági nyilvántartásba vétel, regisztráció céljából teljesített bejelentéssel érintett háztartási alkalmazottanként havonta 1000 forint összegű regisztrációs díjfizetési kötelezettség terheli. A regisztrációs díj összege független attól, hogy az adott hónapon belül hány napon történt a foglalkoztatás. Amennyiben a Családtag a Sittert több hónapra előre jelentette be, az 1000 forintos regisztrációs díjat minden hónapra meg kell fizetnie. A havi regisztrációs díj nem jár vissza akkor, ha az adott hónapban a Sitter foglalkoztatására nem kerül sor és a foglalkoztatás bejelentését a bejelentést követő 24 órán belül a Családtag nem vonta vissza. A regisztrációs díj megfizetése társadalombiztosítási ellátásra való jogosultságot nem keletkeztet, és a Sitter a Tbj. vonatkozásában nem minősül biztosítottnak. E jogcímen tehát egészségügyi szolgáltatásra jogosultnak sem minősül a Sitter.
A Családtag a havi 1000 forint összegű regisztrációs díjat a NAV Háztartási alkalmazott utáni regisztrációs díj bevételi számlára -10032000-01076215 -történő készpénzfizetéssel, vagy az állami adóhatóság ügyfélszolgálatain bankkártyával, vagy ha pénzforgalmi számlával rendelkezik, átutalással a bejelentés napját magában foglaló hónapot követő hó 12. napjáig fizeti meg.
A Családtag tudomásul veszi, hogy amennyiben elmulasztja a regisztrációs díjfizetési kötelezettségét és/vagy a bejelentési kötelezettségét teljesíteni, a mulasztással érintett naptári hónapokban a Sitternek kifizetett bevétel teljes összege után az Szja tv. a Tbj. és Szocho tv. rendelkezései szerint a személyi jövedelemadót, az egyéni járulékokat és a szociális hozzájárulási adót meg kell fizetnie az adott jogviszonynak megfelelően ( azzal, hogy ha a mulasztás a Családtag érdekkörére vezethető vissza, az egyébként a magánszemélyt terhelő személyi jövedelemadót és a Tbj. szerinti járulékokat is a Családtag fizeti meg.
Az adórendszeren kívüli keresettel összefüggésben bevallási kötelezettség sem a Családtagot, sem a Sittert nem terheli.
A Családtag tudomásul veszi, hogy a bejelentési, és a regisztrációs díjfizetési kötelezettség teljesítésének elmulasztása miatt vele szemben esetlegesen kiszabott bírság tekintetében az Üzemeltetőt felelősség nem terheli, azt a felek kifejezetten kizárják.
A D A T V É D E L M I É S A D A T K E Z E L É S I
T Á J É K O Z T A T Ó
1.1. A jelen adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: Tájékoztató) a www.pestisitter.hu honlap üzemeltetésével foglalkozó Kirebízzalak Kft. (székhelye: 7621 Pécs, Megye utca 11. fsz.8., Cégjegyzék száma: 02-09-085324, adószáma: 28769390-1-02, a továbbiakban: Üzemeltető) által vezetett nyilvántartásokra vonatkozó legfontosabb adatvédelmi szabályokat, elveket tartalmazza, különös tekintettel az adatkezeléssel, adatfeldolgozással, adattovábbítással, adatvédelemmel és nyilvánosságra hozatallal kapcsolatos követelményekre. A Tájékoztató célja, hogy a vonatkozó magyar és uniós jogszabályok előírásai szerint, az érintettek érdekeinek megfelelően meghatározza az Üzemeltető által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket és szabályokat és az adatfeldolgozás feltételeit, módját.
1.2. Az Üzemeltető működteti a www.pestisitter.hu honlapot (továbbiakban: Honlap), melynek körében a Honlapon szolgáltatás iránt érdeklődő felhasználók (Család) és a háztartási alkalmazotti feladatokra vonatkozóan szolgáltatását nyújtó felhasználók (Sitterek) adatait kezeli ( a továbbiakban együttesen: Felhasználók).
1.3. A Tájékoztató az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.), a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv., valamint a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Rendelet hatályon kívül helyezéséről rendelkező Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679/EU rendelete (továbbiakban: GDPR) rendelkezéseinek megfelelően került kialakításra.
1.4. Az Üzemeltető fenntartja annak jogát, hogy az általa nyújtott szolgáltatások vagy általános szerződési feltételei módosításairól e-mail útján tájékoztatja a Felhasználót. A Szolgáltató a tájékoztatást reklám céljára nem használja.
Név: KireBízzalak Kft.
Székhely: 7621 Pécs, Megye utca 11. fsz.8.
Cégjegyzékszám: 02-09-085324
Adószám: 28769390-1-02
E-mail cím: kirebizzalak@gmail.com
weboldal: www.pestisitter.hu
Telefonszám: +36 30 019 7004 és +36 30 019 7005
III. AZ ÜZEMELTETŐ ÁLTAL VÉGZETT ADATKEZELÉS
Egyes adatkezelési folyamatok
Jelen pontban részletezzük az egyes adatkezelésekhez tartozó azon lényeges körülményeket, melyeket a GDPR és az egyéb ágazati jogszabályok elvárnak minden adatkezelőtől.
3.1. Belső értesítőkhöz kapcsolódó adatkezelés
Annak érdekében, hogy naprakész, illetve az Üzemeltető tevékenységéhez szorosan kapcsolódó ajánlatokról szóló információk továbbításra kerülhessenek a Felhasználók számára, belső értesítő üzeneteket, illetve e-mail üzeneteket küld a rendszer részükre a regisztrációt követően. Az ezzel kapcsolatos adatkezelésre az alábbi információk vonatkoznak:
3.1.1. A kezelt személyes adatok és az adatkezelés célja
személyes adat | adatkezelés célja | adatkezelés jogalapja |
név | A Felhasználó megszólítása | az üzemeltető jogos érdekének érvényesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja) |
e-mail cím | a Felhasználó elektronikus levélcímének ismerete | az üzemeltető jogos érdekének érvényesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja) |
3.1.2. Az adatkezelés jogalapja
A Szolgáltatás működéséhez kapcsolódó információk továbbításához fűződő jogos érdek érvényesítése (GDPR 6. cikk (1) f) pontja).
A Felhasználó jogosult tiltakozni az adatkezeléssel szemben.
3.1.3. Az adatkezelés időtartama
A megadott személyes adatokat az Üzemeltető a Felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig kezeli. A hozzájárulást a kiküldött levélben található „Leiratkozás” gombra való kattintással a Felhasználó bármikor visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
3.1.4. Az adatkezelés módja
Elektronikus formában.
3.2. Kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás
Weboldalon keresztül az Üzemeltetővel fel lehet venni a kapcsolatot bármilyen célból. Az ehhez kapcsolódó adatkezelés részletei az alábbiakban láthatóak.
3.2.1. A kezelt személyes adatok és az adatkezelés célja
személyes adat | adatkezelés célja | adatkezelés jogalapja |
név | Felhasználó beazonosítása | Felhasználó hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja) |
e-mail cím | kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás a Felhasználóval rendszerüzenetek küldése | Felhasználó hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja) |
telefonszám | kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás a Felhasználóval | Felhasználó hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja) |
3.2.2. Az adatkezelés jogalapja
A Felhasználónak a kapcsolatfelvételkor megadott, önkéntes, kifejezett magatartás tanúsításával (telefonhívás, e-mail küldése) megadott hozzájárulása személyes adatainak 3.2.1. pontban szereplő céljából történő kezeléséhez (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja).
Amennyiben a Felhasználó adatait az eredeti adatfelvételtől eltérő célra kívánja használja az Üzemeltető, úgy ehhez szükséges a Felhasználó előzetes és kifejezett hozzájárulása
3.2.3. Az adatkezelés időtartama
A megadott személyes adatokat az Üzemeltető a Felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig kezeli. A Felhasználó a hozzájárulást bármikor visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
3.2.4. Az adatkezelés módja
Elektronikus formában.
3.3. Regisztrációhoz és a foglalási űrlaphoz kapcsolódó adatkezelés
Az Üzemeltető weboldalán elérhető információs rendszer használata előzetes regisztrációhoz kötött. Az ehhez kapcsolódó adatkezelések részletei az alábbiakban láthatóak:
3.3.1. A kezelt személyes adatok és az adatkezelés célja
személyes adat / közérdekből nyilvános adat | adatkezelés célja | adatkezelés jogalapja |
e-mail cím | visszaigazoló levél megküldése a Felhasználó részére | szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja) |
név | Felhasználó beazonosítása | szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja) |
telefonszám | kapcsolattartás a Felhasználóval | szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja) |
bemutatkozó szöveg | Felhasználó beazonosítása, felhasználói profil egyedi szerkesztése | szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja) |
Felhasználó lakcíme | Felhasználó beazonosítása, a regisztráció hitelességének ellenőrzése, visszaélések megelőzése | szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja) |
Felhasználóról készült arckép (profilkép) | Felhasználó beazonosítása, a regisztráció hitelességének ellenőrzése, visszaélések megelőzése | szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja), valamint az adatkezelő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja) |
* https://www.naih.hu/files/NAIH-2018-5233-4-V.pdf
** https://www.naih.hu/files/NAIH_2018_3484_V_20180713.pdf
3.3.2. Az adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés az ÁSZF-ben rögzítettek szerinti jogviszonyok teljesítéséhez szükséges (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja). A személyes adatok szolgáltatása hiányában nincsen lehetőség regisztrálni, tehát az adatkezelés a szerződés megkötésének feltétele.
Az adatkezelés jogalapja a Felhasználó nevében regisztráló személy személyes adatai kapcsán az adatkezelő és a Felhasználó jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja)
3.3.3. Az adatkezelés időtartama
A Felhasználó profiljához tartozó személyes adatokat a Felhasználó kérésére történő törlésig kezeli az Üzemeltető.
3.3.4. Az adatkezelés módja
Elektronikus formában.
3.3.5. Az adatkezelés leírása
A regisztráció során a 3.3.1. pontban szereplő személyes adatok kerülnek bekérésre a Felhasználótól.
A Felhasználó ingyenes tájékoztatást kérhet személyes adatai kezelésének részleteiről, valamint jogszabályban meghatározott esetekben kérheti azok helyesbítését, törlését, zárolását, vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen. A tájékoztatás kérését és a jelen pontban szereplő kérelmeket a Felhasználó az Üzemeltető 2. pontban megadott elérhetőségeire tudja címezni.
4.1. Hozzáférési jog
A Felhasználó visszajelzést kaphat a személyes adatainak kezeléséről és ezekhez a személyes adatokhoz, illetve kezelésük részleteihez hozzáférhet.
4.2. Helyesbítéshez való jog
A Felhasználó kérésére az Üzemeltető helyesbíti a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, illetve jogosult kérni a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
4.3. Törléshez való jog
A Felhasználó kérésére az Üzemeltető törli a rá vonatkozó személyes adatokat, ha azok kezelésére nincsen szüksége vagy a Felhasználó visszavonja hozzájárulását illetve tiltakozik az adatkezelés ellen, avagy az Üzemeltető adatkezelése jogellenes.
4.4. Adatkezelés korlátozásához való jog
A Felhasználó kérésére az Üzemeltető korlátozza az adatkezelést, ha a személyes adatok pontossága vitatott, vagy jogellenes az adatkezelés, vagy a Felhasználó tiltakozik az adatkezelés ellen, illetve ha az Üzemeltetőnek nincsen szüksége a továbbiakban a megadott személyes adatokra.
4.5. Tiltakozáshoz való jog
A Felhasználó jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben a személyes adatokat az Üzemeltető nem kezelheti továbbá, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek a Felhasználó érdekeivel, jogaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Tiltakozás esetén a személyes adatok a továbbiakban e célból főszabály szerint nem kezelhetők.
4.6. Reagálás a kérelmekre
Az Üzemeltető a Felhasználó kérelmét annak benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 30 nap – tiltakozás esetén 15 nap – alatt köteles megvizsgálni, és annak megalapozottsága tekintetében döntést hozni, amelyről a kérelmező Felhasználót köteles írásban tájékoztatni. Ha a Felhasználó kérelmét az Üzemeltető nem teljesíti, döntésében köteles közölni a kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.
4.8. Jogorvoslati lehetőségek
A Felhasználó jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján bíróság előtt érvényesíteni jogait valamint az Infotv.-ben foglaltak szerint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; telefon: +36-1-391-1400; fax: +36-1-391-1410; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: https://www.naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html; online ügyindítás: https://www.naih.hu/online-uegyinditas.html; a továbbiakban: NAIH) fordulhat és panaszt tehet.
5.1. Címzettek értesítése
Az Üzemeltető köteles a helyesbítésről, a törlésről valamint az adatkezelés-korlátozásról minden esetben értesítést küldeni azon Címzettek részére, akikkel, illetve amelyekkel a Felhasználó személyes adatait közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Felhasználó kérésére az Üzemeltető köteles tájékoztatást nyújtani a Címzetti körről.
5.2. Tájékoztatás módja, határideje
A 4. ponthoz kapcsolódó kérelmek nyomán hozott intézkedésekről az Üzemeltető legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül köteles elektronikus formában tájékoztatást nyújtani. Ez a határidő szükség esetén – a kérelem összetettsége, illetve a kérelmek számára tekintettel – további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról annak okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül köteles tájékoztatni a Felhasználót az Üzemeltető.
A Felhasználó kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy más módon igazolja személyazonosságát.
Amennyiben az Üzemeltető nem intézkedik a Felhasználó kérelme nyomán, legfeljebb annak beérkezésétől számított egy hónapon belül köteles tájékoztatást adni ennek okairól, valamint arról, hogy a Felhasználó panaszt nyújthat be a NAIH-nál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
5.3. Ellenőrzés
Kivételes esetben, amennyiben az Üzemeltetőnek megalapozott kétségei merülnek fel a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, személyazonosság megerősítéséhez szükséges információk nyújtását jogosult kérni. Ez az intézkedés a GDPR 5. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott, az adatkezelés bizalmasságának elősegítése, azaz a személyes adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozása céljából szükséges.
5.4. Tájékoztatás és intézkedés költségei
A 4. ponthoz kapcsolódó kérelmekre adott tájékoztatást, illetve az azok alapján megtett intézkedéseket az Üzemeltető díjmentesen köteles biztosítani.
Amennyiben a Felhasználó kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, – figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre – az Üzemeltetőnek joga van díj felszámítására avagy a kérelem alapján történő intézkedés megtagadására.
6.1. Weboldal működésével összefüggésben
A Weboldal használata során megadott személyes adatokhoz a tárhelyszolgáltató, mint adatfeldolgozó jogosult hozzáférni.
Név: PestiSitter
Elérhetőségek: https://www.pestisitter.hu
6.2. Hírlevél-küldéssel összefüggésben
A Weboldal hírlevél-küldéséhez hírlevél-szoftver működik, melynek üzemeltetője az általunk által igénybe vett adatfeldolgozó. Az adatfeldolgozó adatai az alábbiak:
Név/Cím: The Rocket Science Group, LLC
675 Ponce de Leon Ave NE
Suite 5000
Atlanta, GA 30308 USA
Elérhetőségek: https://www.mailchimp.com
6.3. Díjfizetéssel összefüggésben
A szolgáltatások díját a banki szolgáltató, mint adatfeldolgozó felületén keresztül lehet megfizetni. Az adatfeldolgozó adatai az alábbiak:
Név: SumUp EU Payments UAB
Elérhetőségek: https://sumup.hu/
6.4. Közösségi média felületekkel összefüggésben
Az Üzemeltető weboldala több közösségi média felülettel is rendelkezik (például Facebook, Linkedin Twitter, Google+, Instagram, YouTube); így amennyiben a Felhasználó „kedveli” az Üzemletető oldalát vagy „követi” azt úgy az Üzemeltető megismer minden, a Felhasználó profiljához tartozó és nyilvánosság számára elérhető személyes adatot. Ezeken az oldalakon felmerülő adatkezelésekről az adott szolgáltató saját adatkezelési szabályzatában találhatóak releváns információk.
A Felhasználók személyes adatai megismerésére az Üzemletető és annak alkalmazottai a munkakörükbe tartozó feladatok teljesítéséhez szükséges mértékben jogosultak. Az Üzemeltető köteles megtenni minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.
Az Üzemeltető az informatikai rendszereihez a hozzáférést személyhez köthető jogosultsággal teszi lehetővé. A hozzáférések kiosztásánál érvényesül a „szükséges és elégséges jogok elve”. Az informatikai rendszerekhez és szolgáltatásokhoz hozzáférési jogot csak az a személy kaphat, aki biztonsági vagy egyéb (pl. összeférhetetlenségi) okokból nem esik korlátozás alá, valamint rendelkezik az annak biztonságos használatához szükséges szakmai, üzleti és információbiztonsági ismeretekkel.
8.1. Adatvédelmi incidens
Adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Adatvédelmi incidens esetén a GDPR 33. és 34. cikkei szerint köteles eljárni az Üzemeltető. Az Üzemeltető nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket.
8.2. Módosítás, Jogfenntartás
Üzemeltető fenntartja magának jelen tájékoztató egyoldalú módosítására vonatkozó jogát.
A jelen Tájékoztatót érintő jelentősebb változásokról a Felhasználók a Weboldalon egyedileg elhelyezett felugró ablak alkalmazásával kerülnek külön értesítésre.
Hatályos: 2022.01.01.
KireBízzalak Kft. Adatkezelő |
A Tájékoztató kialakítása során az Adatkezelő figyelembe vette a vonatkozó hatályos jogszabályokat, illetve a fontosabb nemzetközi ajánlásokat, különös tekintettel az alábbiakra: